Region Środkowo-Wschodniej Europy musi przyspieszyć tempo rozwoju elektromobilności. Największym wyzwaniem jest infrastruktura ładowania, której rozbudowa nadal jest na zbyt niskim poziomie w porównaniu do Europy Zachodniej.
Europa rozwija elektromobilność dwóch prędkości. Obecnie za znaczną większość infrastruktury ładowania działającą w Europie odpowiadają trzy kraje: Niemcy, Holandia oraz Francja. Region CEE nadal zmaga się z niewystarczającym tempem rozwoju w tym sektorze, biorąc pod uwagę rosnący popyt na pojazdy elektryczne. W efekcie konieczne są scentralizowane działania na rzecz poprawy i wyrównania tempa rozwoju infrastruktury ładowania na terenie Europy.
Rozporządzenie AFIR będzie narzucać ramy związane z rozwojem stacji ładowania, zarówno w przypadku pojazdów osobowych i dostawczych, jak też transportu ciężkiego. Bez spełnienia tych wymagań może się okazać, że rozwój elektromobilności zostanie zahamowany. Jak odpowiedzą na wyzwania AFIR kraje CEE?