Poniedziałek
12/09/2022
Wtorek
13/09/2022
Środa
14/09/2022

Poniedziałek, 12/09/2022

One-click car. Nowe modele sprzedaży
i logistyka handlu EV w przyszłości

Keynote speech
Data:
Godzina:
Sala:
Język:
12/09/2022
16.00 – 16.15
Nowej Mobilności
Polski, Angielski – tłumaczenie symultaniczne

Samochody elektryczne stanowią furtkę umożliwiającą implementację agencyjnego modelu sprzedaży, z której szeroko korzystają nowi producenci na rynku motoryzacyjnym.

Obecnie znajdujemy się w jednym z najbardziej dynamicznych okresów dla branży motoryzacyjnej w ciągu ostatnich dekad. Zachwiane łańcuchy dostaw, niepewna sytuacja gospodarczo-polityczna wywołana pandemią oraz restrykcyjne normy emisji spalin wymuszają na producentach motoryzacyjnych zrewidowanie swojego podejścia zarówno pod kątem oferowanych produktów, jak i procesów i modeli ich sprzedaży.

Coraz więcej producentów decyduje się na odejście od najpopularniejszego dotychczas modelu sprzedaży, wykorzystującego rozbudowane sieci dealerskie, na rzecz wariantu agencyjnego. W przypadku wielu producentów decyzje o podjęciu działań na rzecz rezygnacji z tradycyjnej formuły sprzedaży przyśpieszyła pandemia COVID-19 oraz rozwój elektromobilności, który otworzył drzwi do nowych rozwiązań, z którego głównie skorzystali nowi gracze wchodzący na rynek, jak np. Tesla czy Polestar.

Co czeka salony dealerskie w przyszłości i czy EV będziemy kupować tylko przez Internet?

Kluczowe zagadnienia

  • Nowe modele sprzedaży w branży motoryzacyjnej – wynajem/leasing staje się coraz popularniejszy
  • Agencyjny model sprzedaży
  • Wpływ pandemii COVID-19 na rynek automotive
  • Inwestycje typu Greenfield w branży motoryzacyjnej
  • Wirtualizacja