Samochody elektryczne stanowią furtkę umożliwiającą implementację agencyjnego modelu sprzedaży, z której szeroko korzystają nowi producenci na rynku motoryzacyjnym.
Obecnie znajdujemy się w jednym z najbardziej dynamicznych okresów dla branży motoryzacyjnej w ciągu ostatnich dekad. Zachwiane łańcuchy dostaw, niepewna sytuacja gospodarczo-polityczna wywołana pandemią oraz restrykcyjne normy emisji spalin wymuszają na producentach motoryzacyjnych zrewidowanie swojego podejścia zarówno pod kątem oferowanych produktów, jak i procesów i modeli ich sprzedaży.
Coraz więcej producentów decyduje się na odejście od najpopularniejszego dotychczas modelu sprzedaży, wykorzystującego rozbudowane sieci dealerskie, na rzecz wariantu agencyjnego. W przypadku wielu producentów decyzje o podjęciu działań na rzecz rezygnacji z tradycyjnej formuły sprzedaży przyśpieszyła pandemia COVID-19 oraz rozwój elektromobilności, który otworzył drzwi do nowych rozwiązań, z którego głównie skorzystali nowi gracze wchodzący na rynek, jak np. Tesla czy Polestar.
Co czeka salony dealerskie w przyszłości i czy EV będziemy kupować tylko przez Internet?