Poniedziałek
12/09/2022
Wtorek
13/09/2022
Środa
14/09/2022

Poniedziałek, 12/09/2022

Rethinking Mobility. Zagrożenia geopolityczne i adaptacja modeli biznesowych w świecie po COVID-19

Sesja merytoryczna
Data:
Godzina:
Sala:
Język:
12/09/2022
14.30 – 15.45
Nowej Mobilności
Polski

Pandemia wywróciła rynek oraz branżę automotive, dosłownie, do góry nogami. Kilkumiesięczne zatrzymanie produkcji aut oraz podzespołów negatywnie odbiło się na globalnym rynku. Ten nieszablonowy scenariusz spowodował ewolucje w modelach biznesowych oraz priorytetach technologicznych.

Pandemia COVID-19, przerwy w produkcji pojazdów, zaburzone łańcuchy dostaw podzespołów, zawirowania cen surowców, w tym metali ziem rzadkich, to czynniki, w efekcie których czas oczekiwania na nowe samochody uległ znaczącemu wydłużeniu. Podaż nie nadąża za popytem, zaś popyt konsumentów ulega zmianie. Nowa rzeczywistość, w której znaleźli się producenci (i konsumenci) niejako wymusiła intensywne poszukiwania nowych modeli biznesowych wśród wytwórców aut osobowych, użytkowych i ciężarowych.

Producenci dążą do zapewnienia pewnych źródeł dostaw w długofalowej perspektywie czasowej w celu ograniczenia do minimum ryzyka, przy jednoczesnej maksymalizacji zysków. W ten trend wpisuje się produkcja i sprzedaż pojazdów elektrycznych. Za ich produkcję zaczynają brać się firmy wcześniej nie znane na rynku automotive lub startupy, dla których e-mobility to szansa za sukces.

Jednocześnie obserwujemy zjawisko powstawania coraz większej ilości innowacyjnych platform\firm zajmujących się „budowaniem mostów” w elektromobilnym systemie, technologiami mobilności, inwestycjami motoryzacyjnymi oraz logistyką we wczesnych etapach ich powstawania. Ich nowoczesne modele biznesowe, często uwzględniają i ograniczają ryzyka biznesowe do minimum. Te oraz szereg innych zagadnień będzie przedmiotem merytoryczne dyskusji branżowych ekspertów.

Kluczowe zagadnienia

  • Czy możemy przejść kryzys w biznesie „suchą stopą”?
  • Uniwersalne czy „szyte na miarę” modele biznesowe.
  • Adaptacja starego, czy zupełnie nowy model biznesowy?
  • Rethinking Mobility w sektorze automotive – jak bardzo dziś potrzebny?
  • Kierunki rozwoju transportu
  • Nowe technologie na usługach nowej mobilność